ce.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Gerekçe, Matematiksel Modellemeye Giriş | Introduction to Computational Optimization Models for Production Planning in a Supply Chain, Bölüm 1 ve 2 |
2 | Üretim planlamada modelleme ve eniyileme | Ders notları |
3 | Üretim planlamada modelleme ve eniyileme | Ders notları |
4 | MIP algoritmaları | Yves Pochet, Laurance A. Wolsey,.Production Planning by Mixed Integer Programming, Springer, ISBN 9780387299594, Bölüm 2 ve 3 |
5 | MIP algoritmaları | Yves Pochet, Laurance A. Wolsey,.Production Planning by Mixed Integer Programming, Springer, ISBN 9780387299594, Bölüm 2 ve 3 |
6 | MRP Modeli ile Başlangıç | Introduction to Computational Optimization Models for Production Planning in a Supply Chain, Bölüm 2 |
7 | MRP Modeli ile Başlangıç | Introduction to Computational Optimization Models for Production Planning in a Supply Chain, Bölüm 3 |
8 | MRP II modeli ve Eklentileri | Introduction to Computational Optimization Models for Production Planning in a Supply Chain, Bölüm 4 |
9 | Yazılım Uygulamaları | Introduction to Computational Optimization Models for Production Planning in a Supply Chain, Bölüm 7 |
10 | Arasınav | - |
11 | Kapasite Kısıtı Altında Parti Büyüklüğü Belirleme Problemleri | M Denizel,H Sural. On alternative mixed integer programming formulations and LPbased heuristics for lotsizing with setup times. Journal of the Operational Research Society (2006) 57, 389–399 |
12 | Kapasite Kısıtı Altında Parti Büyüklüğü Belirleme Problemleri | M Denizel,H Sural. On alternative mixed integer programming formulations and LPbased heuristics for lotsizing with setup times. Journal of the Operational Research Society (2006) 57, 389–399 |
13 | Kesikli Parti Büyüklüğü Belirleme ve Çizelgeleme Problemleri ve Sıra Bağımlı Tip Değişimleri | A. Drexl , A. Kimms. Lot sizing and scheduling Survey and extensions. European Journal of Operational Research 99 (1997) 221–235 |
14 | Sürekli Hazırlık ve Bölüşmeli Parti Büyüklüğü Belirleme ve Çizelgeleme Problemleri | A. Drexl , A. Kimms. Lot sizing and scheduling Survey and extensions. European Journal of Operational Research 99 (1997) 221–235 |
15 | Proje Sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Stefan Voβ, David L. Voodruff. Introduction to Computational Optimization Models for Production Planning in a Supply Chain, Second Edition, Springer, ISBN 9783540298786 Yves Pochet, Laurance A. Wolsey,.Production Planning by Mixed Integer Programming, Springer, ISBN 9780387299594 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders sunumları Okuma metinleri Dergi Makaleleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 112 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | X | ||||
5 | Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | |||||
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest